loading...

دانلود رایگان کتاب انگلیسی دانشگاهی

هنگامی که جایزه کتاب Staunch در ژانویه سال 2018 راه اندازی شد ، این مجموعه با معیارهای کاملاً مشخصی به دست آمد: این جایزه به یک هیجان انگیز اعطا می شود \"که در آن هیچ زنی مورد ضرب و شتم قرار نمی گیرد ،

مهستی بازدید : 155 چهارشنبه 15 آبان 1398 زمان : 21:41 نظرات (0)

هنگامی که جایزه کتاب Staunch در ژانویه سال 2018 راه اندازی شد ، این مجموعه با معیارهای کاملاً مشخصی به دست آمد: این جایزه به یک هیجان انگیز اعطا می شود "که در آن هیچ زنی مورد ضرب و شتم قرار نمی گیرد ، مورد سوء استفاده قرار می گیرد ، مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرد ، مورد تجاوز و قتل قرار می گیرد." ایجاد شده توسط نویسنده و فیلمنامه نویسان Bridget Lawless - که در سال 2018 نسخه ای در The Guardian نوشت در مورد قصد خودداری از رای گیری در BAFTA در آن سال به دلیل ریختن اتهامات تجاوز جنسی در صنعت فیلم - جایزه بریتانیا "بود. برای جلب توجه به انواع خشونت علیه زنان در داستان ، راه اندازی شد و زمینه ای برای گزینه های جالب فراهم کرد. " اما از زمان راه اندازی آن ، در بحث و جدال نیز دامن زده است.

 

 

چندین نویسنده ، از جمله وال مک درمید ، نویسنده جنایات پرکار و سوفی هانا ، نویسنده داستان های هرکول پوآرو (که نخستین بار توسط آگاتا کریستی نوشته شده است) ، درمورد ناخوشایند بودن این جایزه به صورت علنی صحبت کرده اند. سازمان هایی مانند CrimeFest ، جشنواره مستقر در بریستول برای رمان نویسان جرم ، همچنین حمایت خود را از The Staunch Prize برداشتند . در حالی که دلایل آنها برای صحبت کردن در مورد جایزه متفاوت است ، به نظر می رسد یک اجماع مهم وجود دارد: نوشتن در مورد خشونت علیه زنان به معنای واقعی تظاهرات است که اتفاق نمی افتد.

 

در کارنامه خود در گاردین ، هانا می نویسد:

 

"اگر ما نتوانیم جلوی آسیب رساندن به انسان به انسانها را بگیریم ، باید بتوانیم داستانهایی بنویسیم که در آن صدمه به ذهنی روانشناسی و اخلاقی وارد شود و مجازات شود ... جایزه Staunch به جای آن می توانست برای احترام ایجاد شود رمانی که با قدرت یا حساس ترین مسئله مشکل خشونت علیه زنان و دختران را برطرف می کند. "

اما در حالی که برخی جایزه Staunch را به سانسور تشبیه می کنند ، برخی دیگر وجود آن را به عنوان پاسخی برای مضرات مضر در ادبیات ، تلویزیون و فیلم می شناسند که در آن یک زن مورد تجاوز ، قتل یا سوءاستفاده قرار می گیرد و چیزی بیش از یک دستگاه توطئه نیست ، صرفاً برای افزایش استفاده می شود. تنش یا تحریک یک شخصیت به عمل.

 

در مجموعه مقالات سال 2018 دختران مرد ، آلیس بولین می نویسد که چگونه این طناب ها "وسواس گسترده ما را با زنانی که مورد آزار و اذیت ، کشته شدن و محرومیت قرار گرفته اند ، روشن می کند ، و اجساد آنها (مرده و زنده) به عنوان غنیمت برای تقویت داستان مرد ، "مطابق نسخه ناشر. در مقاله خود در ژانویه 2018 در مورد جایزه Staunch ، کریستیان ویلسون ، مشارکت کننده Bustle می نویسد: "... استفاده از این استخرها بسیار مشکل ساز است ، فقط به این دلیل که دلالت بر وجود ابزار خاصی برای تجاوز دارد ، که به غنی سازی یک کمک می کند. روایت یا - ترسناک تر - شخصیت را بسازید. "

 

 

برای کسانی که از دیدن خشونت علیه زنان در سرگرمی خسته شده اند ، Lawless معتقد است که جایزه Staunch بخشی از راه حل است. در وب سایت این جایزه آمده است:

 

"مطمئنا همه نسبت به تصویر کشیدن از خشونت یکسان نیستند ، اما ما اکنون کاملاً در دوره #MeToo و Time Up Up هستیم و از زمان آغاز این جایزه ، مردم از سراسر جهان با ما تماس گرفته اند تا بگوییم که یک جایزه مانند این خیلی دیر شده است و اینها کاملاً از هیجان منصرف شده اند - تاکنون .... واقعاً یک مخاطب سالم برای تریلرها بدون خشونت علیه زنان وجود دارد. "

این که آیا شما با اخلاق جایزه موافق هستید یا خیر ، غیرقابل انکار است که دقیقاً کاری را که انجام داده است انجام داده است: جرقه گفتگوها در مورد بازنمایی های مضر خشونت علیه زنان در رسانه ها ، استفاده گسترده از طوفان "دختر مرده" به عنوان سرگرمی ، و آنچه می توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که سوء استفاده در دنیای واقعی جدی گرفته می شود.

 

جایزه کتاب سرسخت به نویسندگان از هر ملیت باز است، و آن را با یک جایزه پولی 2000 £ می آید - در مورد 2482 $ آمریکا برنده افتتاحیه جایزه سوار کار ماهر Serong را در جاوا ریج ، که به شرح زیر پناهجویان در استرالیا. همانطور که در سال 2018 رخ داد ، برنده جایزه 2019 در روز بین المللی رفع خشونت علیه زنان ، در تاریخ 25 نوامبر اعلام می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 763
  • بازدید کلی : 4,049